Welkom,

Hengelsport vereniging de Pilk is de hengelsportvereniging van Hansweert. Opgericht 11 juli 1960 en tot op heden nog steeds actief. De club heeft de laatste jaren een stabiel ledenaantal. De leden zijn niet alleen afkomstig uit Hansweert, maar ook uit de nabij gelegen dorpen. Hengelsportvereniging Hansweert maakt voornamelijk gebruik van het parkoers te Tramper in Hansweert. Dit parkoers is gelegen achter de tennis- en voetbalvelden.

Er worden tien competitie wedstrijden georganiseerd voor het kampioenschap. Voor het kampioenschap zijn de zes beste wedstrijden bepalend. Er wordt ook samengewerkt met andere verenigingen, jaarlijks wordt er een trio wedstrijd georganiseerd in samenwerking met andere Zeeuwse verenigingen. Het seizoen wordt afgesloten met een kerstwedstrijd, een wedstrijd in het teken van gezelligheid en een prijs voor een ieder die met de wedstrijd heeft mee gevist.